خواص عناب در طب سنتی / خواص عناب برای یبوست

خواص عناب برای یبوست نوزاد,خواص عناب برای درمان ی,بوست,خواص دارویی عناب در طب سنتی,خواص عناب تازه در طب سنتی,خواص عناب خشک در طب سنتی,خواص میوه عناب در طب سنتی,خواص عناب در طب سنتی برای پوست, خواص عناب در طب سنتی , خواص عناب برای یبوست

شاید برایتان جالب باشد بدانید به عناب، خرمای قرمز، خرمای چینی یا خرمای هندی نیز می گویند. در طب سنتی ایران مصرف جوشانده عناب به خصوص در فصول سرد سال برای درمان سرفه، سرماخوردگی، آنفلوانزا و انواع گلودرد بسیار توصیه شده است.

خواص عناب در طب سنتی / خواص عناب برای یبوست

مزاج عناب از نظر طب قدیم معتدل و به اعتقاد ابوعلی سینا کمی سرد است و حرارت بدن را فرو می نشاند و تب بر خوبی است.

خواص عناب در طب سنتی

عناب به دلیل داشتن لعاب، نرم کننده سینه و ضد سرفه است و چای یا جوشانده آن گرفتگی صدا، آسم و تنگی نفس را برطرف می کند و برای جلوگیری از التهاب و آبریزش بینی توصیه می شود.

همان گونه که در روایات هم آمده است عناب خواب آور و آرام بخش اعصاب است و بی خوابی و خستگی شدید را برطرف می کند، مقوی سیستم ایمنی بدن است و برای تقویت مغز و حافظه مفید و عامل مهار کننده افزایش قند و فشار و اوره خون بوده و به سبب داشتن فیبر محلول، در کاهش چربی خون مؤثر است. عناب یکی از میوه هایی است که در درمان بیماری های کبدی از جمله کبد چرب مفید است.

این میوه ملین بوده و تأثیر آن برای کمک به درمان یبوست به اثبات رسیده است و توصیه شده هر روز صبح یک تکه زنجبیل تازه و چند دانه عناب را در یک لیوان آب جوش قرار دهید و میل کنید.
مطالعات بالینی نشان داده عناب مقوی دستگاه گوارش و هضم کننده غذا و ضد نفخ است. این میوه قدرت ماهیچه ها را زیاد می کند و بنیه بدن را افزایش می دهد.

  خواص عناب برای سرماخوردگی استخوان جوش رحم و یبوست

در طب سنتی مصرف جوشانده عناب به خصوص در فصول سرد سال برای درمان سرفه، سرماخوردگی، آنفلوانزا و انواع گلودرد بسیار توصیه شده است. این میوه برای بیماران کبدی مناسب است.

عناب بومی مناطق گرمسیر بوده و میوه زیتونی شکل عناب که دارای خواص دارویی بسیار زیادی است در ابتدا سبز بوده و پس از رسیدن به رنگ قرمز درآمده و چروک می‌خورد.

عناب خون را تصفیه و سموم را از بدن دفع می‌کند، سبب روشنی پوست شده و از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می‌کند. چای عناب دارای ماده ضدسرطانی “ساپونینز” است. این چای باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده و تقویت عضلات می ‌شود. این در حالی است که از جوشانده برگ عناب، برای تسکین گلودرد و از عصاره آن برای درمان آن استفاده می‌ شود. این میوه منبع خوبی از ویتامین C و حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ ای مواد معدنی است. همچنین دارای پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی کلسیم، فسفر، آهن، کاروتن، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فلور است.

مزاج عناب از نظر طب قدیم معتدل و به اعتقاد ابوعلی سینا کمی سرد است و حرارت بدن را فرو می نشاند و تب بر خوبی است. علاوه بر این  حاوی “پکتین” به عنوان فیبر محلول مؤثر در کاهش چربی و قند خون است. محتوای چربی کل میوه عناب بسیار کم است. نسبت اسیدهای چرب اشباع نشده به کل چربی در میوه عناب بالا است.

در طب سنتی ایران مصرف جوشانده عناب به خصوص در فصول سرد سال برای درمان سرفه، سرماخوردگی، آنفلوانزا و انواع گلودرد بسیار توصیه شده است. عناب به دلیل داشتن لعاب، نرم کننده سینه و ضد سرفه است و چای یا جوشانده آن گرفتگی صدا، آسم و تنگی نفس را برطرف می کند و برای جلوگیری از التهاب و آبریزش بینی توصیه می شود.

  طریقه مصرف عناب برای فشار خون و سرماخوردگی

عناب خواب آور و آرام بخش اعصاب است و بی خوابی و خستگی شدید را برطرف می کند، مقوی سیستم ایمنی بدن است و برای تقویت مغز و حافظه مفید و عامل مهار کننده افزایش قند و فشار و اوره خون بوده و به سبب داشتن فیبر محلول، در کاهش چربی خون مؤثر است

عناب یکی از میوه هایی است که در درمان بیماری های کبدی از جمله کبد چرب مفید است. به گفته محققان عناب مقوی دستگاه گوارش و هضم کننده غذا و ضد نفخ است.

همچنین این میوه قدرت ماهیچه ها را زیاد می کند و بنیه بدن را افزایش می دهد. عناب ملین بوده و تأثیر آن برای کمک به درمان یبوست به اثبات رسیده است، به گونه ای که  توصیه شده است که افراد هر روز صبح یک تکه زنجبیل تازه و چند دانه عناب را در یک لیوان آب جوش قرار داده و میل کنند.

لطفا مقاله خواص عرق عناب برای پوست را نیز مطالعه کنید.

درمان یبوست

متأسفانه هرگز از وضعیت یبوست، جدی صحبت نمی‌شود. مردم بیش از حد خجالت می‌کشند که این مشکل را بپذیرند، که این امر بدترین وضعیت ممکن برای سلامتی دستگاه گوارش و روده را به وجود می‌آورد. خوردن تعداد انگشت شماری عناب ممکن است در درمان یبوست کمک کند. مقدار زیاد فیبر موجود در عناب به تنظیم حرکات روده و هضم غذا کمک می‌کند. شما می‌توانید  از خواص دمنوش عناب (جوشانده عناب) برای درمان یبوست یا بواسیر استفاده کنید.

 

منابع:

fardanews.com

tebyan.net

deltapayam.com

یک نظر

  1. عالی بود لطفا بیشتر از این نوع مقاله بذارید سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.