خواص تخمه شربتی برای پوست مو

خواص تخمه شربتی برای پوست مو,خواص تخمه شربتی برای مو,خواص تخمه شربتی برای پوست,تخمه شربتی چه خاصیتی دارد,خواص تخمه شربتی برای پوست صورت

تخم شربتی در واقع همان دانه های گیاه ریحان می باشند که در فصل های گرم سال به صورت شربت مصرف شده و فواید فراوانی نیز برای سلامتی بدن دارد. این دانه های کوچک اما شگفت انگیز به رفع یبوست کمک می کنند، برای پوست صورت و موهای سر مفید هستند، در لاغری و کاهش وزن بدن موثرند و می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کنند.

خواص تخمه شربتی برای پوست مو

در این مقاله به خواص تخم شربتی برای پوست و مو خواهیم پرداخت.

برخی از خواص تخم شربتی برای پوست :

ضد آفتاب طبیعی

روشن کننده رنگ پوست صورت

درمان اگزما

جوان سازی پوست صورت

درمان آکنه و جوش صورت

جلوگیری از مشکلات پوستی

خواص تخم شربتی برای پوست

تخم شربتی و ضد آفتاب طبیعی پوست

مقادیر قابل توجه آنتی اکسیدان های موجود در تخم شربتی به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی پوست را در برابر اشعه UV نور خورشید محافظت کرده و خطر آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

تخم شربتی و روشن کننده رنگ پوست

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب موجود در تخم شربتی، چربی پوست را کنترل کرده و با پاک سازی پوست به روشن تر شدن و درخشان تر شدن رنگ پوست صورت کمک می کند.

تخم شربتی در درمان اگزما

اسید اورسولیک موجود در تخم شربتی دارای خواص ضد عفونی کننده بوده که برای درمان التهاب، خارش و قرمزی ناشی از بیماری اگزما مفید می باشد.

  عوارض و مضرات روغن و گیاه تخم شربتی

تخم شربتی و جوان سازی پوست

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید های موجود در تخم شربتی با از بین بردن رادیکال های آزاد به رفع چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

تخم شربتی و درمان آکنه و جوش صورت

تحقیقات اولیه نشان می دهد که استفاده از موسیلاژ موجود در تخم شربتی به مدت ۸ هفته به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

تخم شربتی و جلوگیری از مشکلات پوستی

تخم شربتی به بهبود خواب هم کمک می کند. خواب کافی به کاهش استرس کمک می کند. نداشتن استرس هم به معنای خداحافظی با مشکلات پوستی است.

خواص تخمه شربتی برای مو
خواص تخم شربتی برای مو

برخی از خواص تخم شربتی برای مو:

درمان شوره سر

افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش

حجم دادن به مو و ضخیم شدن مو

بازسازی موهای آسیب دیده

تخم شربتی و درمان شوره سر

روغن دانه ریحان با بهبود گردش خون در پوست سر به درمان شوره سر و خارش پوست سر کمک می کند.

تخم شربتی در افزایش رشد مو، جلوگیری از ریزش و درخشندگی مو

برای بررسی خواص تخم شربتی برای پوست و مو تحقیقات نشان می دهند کمبود امگا ۳ در بدن موجب افزایش ریزش مو می شود. این اسیدهای چرب ضروری، فولیکول های مو را تحریک می کنند و در نتیجه، باعث افزایش رشد مو می شوند.تخم شربتی کمبود اسید چرب امگا ۳ در بدن را جبران و به کنترل ریزش مو کمک می کند. این دانه ی کوچک باعث افزایش درخشندگی مو هم می شود.کمبود آهن یکی از دلایل اصلی ریزش مو در زنان است. مصرف تخم شربتی کمبود آهن بدن را جبران می کند، جریان خون را بهبود می بخشد و رشد مو را افزایش می دهد.

  زمان مصرف تخمه شربتی / طرز شستن تخمه شربتی

تخم شربتی در حجیم شدن مو

تخم شربتی از ۲۳ درصد پروتئین تشکیل شده است. مو هم از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است. مصرف تخم شربتی به بهبود سلامت و تقویت مو کمک می کند و تارهای مو را ضخیم تر می کند و به مو حجم می دهد.لطفا مقاله زمان مصرف تخمه شربتی مطالعه بفرمایید.

تخم شربتی در بازسازی موهای آسیب دیده

مس و روی از مواد معدنی مهم موجود در تخم شربتی هستند. مس از نازک شدن مو جلوگیری می کند و روی هم به بازسازی موهای آسیب دیده و جلوگیری از عفونت پوست سر کمک می کند.

 

منبع: mehrazinco.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.