مصرف زیره باعث ايجاد كيست تخمدان مي شود

زیره سبز برای تنبلی تخمدان,فواید زیره سبز برای مردان,خواص زیره سبز برای رحم,کیا با زیره باردار شدن,تقویت تخمدان تنبل,خواص زیره سبز برای رحم نی نی سایت,عرق زیره سبز برای پریودی,زیره برای باروری,قاتل کیست تخمدان,كيست تخمدان

متخصص زنان، مامايي و نازايي دانشگاه علوم پزشكي جهرم گفت: نتيجه يك پژوهش 6 ساله بيانگر اين است كه مصرف برخي از گياهان دارويي موجب ابتلاي بعضي از بانوان به كيست تخمدان مي شود.

مصرف زیره باعث ايجاد كيست تخمدان مي شود

اطهر راسخ، يكشنبه در گفت و گو با ايرنا بيان داشت: در مواجهه با چند بيمار مبتلا به كيست تخمدان، به اين نتيجه رسيديم استفاده از گياهان سنتي مي‌تواند در ابتلاي افراد به اين بيماري موثر باشد از اين رو پيوسته و با دقت بيماراني را كه تحت درمان داروهاي گياهي توسط عطاري‌ها به روش سنتي قرار گرفته بودند، رصد كرديم.

اين پزشك متخصص افزود: حاصل اين پژوهش كه به مدت 6 سال به طول انجاميد و در مجله بين‌المللي زنان و مامايي چاپ و منتشر شده، مبين اين است كه گياهاني همچون زنجبيل، دارچين، آويشن، بابونه و فلفل سياه و زیره سياه و زيره سبز در تحريك تخمدان و ايجاد كيست‌هاي متعدد كه سندرم تحريك بيش ازحد تخمدان (OHSS) ناميده مي‌شود، نقش دارند.

راسخ، با توصيه به كاهش يا عدم مصرف گياهان نام برده به ويژه در افراد لاغر كه براي ايجاد كيست تخمدان مستعدتر هستند، اظهار داشت: به افراد نابارور كه تحت درمان داروهاي شيميايي قراردارند، توصيه مي‌شود از مصرف بي‌رويه اين گياهان به‌ جد پرهيز كنند.

وي ادامه داد: مصرف اين گياهان براي افراد ياد شده خطر ابتلا به كيست‌هاي متعدد تخمدان و آسيت (تجمع آب درشكم) و ريه را افزايش مي دهد و حتي ممكن است منجر به مرگ بانوي نابارور ‌شود.

  زیره سبز برای اسپرم / زیره سبز و باروری

اين متخصص زنان، مامايي و نازايي بيان كرد: بيماران PCOS (سندرم تخمدان پلي كيستيك) نيز چنانچه لاغر هم باشند استعداد بيشتري براي ابتلاي به كيست تخمدان دارند.

راسخ افزود: اين افراد به علت فوليكول‌هاي بسيار، در صورت مصرف داروهاي شيميايي همراه با داروهاي گياهي نامبرده كيست‌هاي متعدد تخمدان پيدا كرده و در خطر تحريك بيش از حد تخمدان(OHSS) قرار مي‌گيرند.

وي با تاكيد بر عدم مصرف گياهان فوق، همراه با مصرف داروهاي شيميايي به ويژه در افراد لاغر كه براي ايجاد كيست تخمدان مستعدتر هستند، بيان كرد: در هنگام درمان بيماران نابارور، به آنان نيز توصيه اكيد داريم كه از مصرف اين داروهاي گياهي خودداري كنند.

لطفا زیره برای درمان استفراغ و اسهال را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.