دمنوش برای صفراوی ها

ماست برای صفراوی ها,لبنیات برای صفراوی ها,بادرنجبویه برای صفراوی ها,درمان صفراوی دکتر خیراندیش,گردو برای صفراوی ها,ورزش مناسب برای صفراوی ها,صفراوی ها چه بخورند,عاشق شدن صفراوی ها,دمنوش برای صفراوی ها

دمنوش مناسب صفراوی ها برخی از دمنوش های گیاهی هستند که برای تعدیل طبع افراد صفراوی مزاج تجویز می شوند. دمنوش مناسب صفراوی ها با طبع خنکی که دارند گرمای حاصل از طبع صفراوی را از بین می برند. دمنوش کاسنی، شاهتره و بادرنجبویه برخی از دمنوش های مناسب این افراد هستند.

توجه داشته باشید که تنها با تجویز پزشک از دمنوش های گیاهی استفاده کنید تا عوارضی برای شما نداشته باشند. زیرا برخی از دمنوش ها مناسب طبع صفراوی نیستند و ممکن است برای شما مناسب نباشند. در ادامه مقاله توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

دمنوش برای صفراوی ها

مزاج صفراوی چیست؟

مزاج صفراوی در طب سنتی به افرادی گفته می شود که دارای طبع گرم و خشک هستند. این افراد معمولا لاغر اندام هستند و احساس گرمای زیادی دارند. این افراد در تابستان و هوای گرم بسیار اذیت می شوند برعکس در زمستان احساس سرما نمی کنند و خیلی نیازی به لباس های گرم ندارند. این افراد بهتر است از دمنوش ها و غذاهایی با طبع سرد استفاده کنند تا باعث تعدیل خلط صفرا در بدن آنها شود.

این افراد اغلب اوقات دچار جوش و آکنه هستند و تمایل آنها به ترشی ها بیشتر از شیرینی است. پوست آنها معمولا زرد رنگ است و در تمام فصول احساس گرما می کنند. سوزش سردل، خشکی پوست، تندخویی و بی قراری، بیش فعالی و داغی کف پا برخی از مشکلاتی است که این افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

دمنوش مناسب صفراوی ها

دمنوش های مناسب صفراوی ها نوشیدنی هایی با طبع خنک هستند که به تعدیل صفرا در بدن کمک می کنند. دمنوش های گیاهی زیادی برای این افراد وجود دارد که می توانند از شدت گرمی بدن و غلبه خلط صفرا بکاهند. در ادامه برخی از دمنوش های مفید و مناسب افراد صفراوی شرح داده شده است.

آشنایی با فواید و خواص دمنوش مناسب صفراوی ها

دمنوش کاسنی

کاسنی یکی از گیاهان دارویی مفید با طبع سرد است. این دمنوش را می توانید برای درمان بسیاری از مشکلات از جمله بیماری های کبدی، درمان نقرس، تقویت قلب و مشکلات پوستی مورد استفاده قرار دهید. برای تهیه این دمنوش کافی است برگ های کاسنی را در لیوان ریخته و بر روی آن آب جوش بریزید و پس از ۱۵ دقیقه آن را صاف و میل کنید.

طبع سرد این دمنوش گیاهی گرمای بدن افراد صفراوی مزاج را تعدیل می کند. از این دمنوش می توانید برای لاغری و بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز استفاده کنید. دمنوش کاسنی یبوست را برطرف کرده و با خواص آنتی اکسیدانی التهابات بدن را کاهش می دهد.

  مزاج صفراوی چه بخورند

دمنوش شاهتره

دمنوش شاهتره یک دمنوش گیاهی بسیار مفید برای افراد صفراوی مزاج است و با طبع سرد خود به کاهش دمای بدن این افراد کمک می کند. این دمنوش گیاهی برای رفع مشکلات پوستی فوق العاده است و به پاکسازی کبد و خون کمک می کند.

شاهتره با خواص آرام بخشی می تواند بی قراری و تندخویی افراد صفراوی مزاج را تعدیل کند و با اثرات آنتی باکتریال از بروز عفونت در بدن جلوگیری می کند.

دمنوش و عرق شاهتره برای بی اشتهایی افراد صفراوی مزاج مفید است و با خواص آنتی اکسیدانی به حفظ سلامت افراد کمک می کند. برای تهیه این دمنوش کافی است برگ های خشک آن را از عطاری ها تهیه نموده و با افزودن آب جوش یک دمنوش خوشمزه تهیه کنید.

دمنوش لیمو عمانی

دمنوش لیمو عمانی را می توانید به تنهایی یا در ترکیب با سایر دمنوش ها مورد استفاده قرار دهید. این دمنوش با طبع سردی که دارد برای افراد صفراوی مزاج بسیار مفید است. دمنوش لیمو عمانی برای رفع مشکلات گوارشی، دیابت، یبوست و پاکسازی خون برای افراد تجویز می شود.

این دمنوش اشتها آور است و خواص ضد تب دارد و برای کاهش فشارخون نیز مفید است. شما می توانید آن را در ترکیب با گل گاوزبان، چای سبز و بسیاری از دمنوش های دیگر استفاده کنید.

دمنوش لیمو عمانی سرشار از ویتامین C است که برای رفع سرماخوردگی، آنفلوانزا و تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است. همچنین می توانید برای درمان کبد چرب و سم زدایی بدن از آن استفاده کنید. این دمنوش از ترشح زیاد صفرا جلوگیری کرده و به دفع اسید اوریک کمک می کند.

آشنایی با فواید و خواص دمنوش مناسب صفراوی ها

دمنوش زرشک

دمنوش زرشک های دارای طبع سرد و خشک است و برای افراد صفرای مزاج بسیار مفید است. زرشک حاوی ویتامین ها و ریزمغذی های مفید مانند ویتامین ث، ویتامین ب و آنتی اکسیدان های قدرتمند است که برای سلامتی مفید هستند. در زرشک ماده ای به نام بربرین وجود دارد که می تواند از سرطان جلوگیری کند.

دمنوش زرشک فشار خون را کاهش داده و به این ترتیب به حفظ سلامت سیستم قلب و عروق کمک می کند. دمنوش زرشک همچنین باعث رفع غلظت خون شده و برای تصفیه خون بسیار مفید است.

دمنوش گل گاوزبان

دمنوش گل گاوزبان با اینکه طبیعتی گرم دارد ولی می توان با افزودن لیموعمانی به آن برای کاهش تنش و تند خویی افراد صفراوی مزاج از آن استفاده کرد.  گل گاوزبان نشاط آو است و رنگ چهره را باز می کند. این دمنوش با خواص آرام بخشی به آرام کردن اعصاب و خواب راحت افراد کمک می کند. این دمنوش اسپاسم های تنشی عضلات را نیز برطرف می کند و بطورکلی دمای بدن را کاهش می دهد. این دمنوش در طب سنتی برای خارج کردن اخلاط سوداوی و صفراوی در بدن تجویز می شود.

  تشخیص افراد صفراوی از سوداوی‌مزاج ها

دمنوش سنبل الطیب

دمنوش سنبل الطیب یک دمنوش گیاهی آرام بخش است که معمولا برای درمان بی خوابی و بهبود کیفیت خواب مورد استفاده قرار می گیرد. این دمنوش استرس و اضطراب را کاهش می دهد و برای درمان افسردگی مفید است. سنبل الطیب با خواص آرام بخشی برای افراد صفراوی مزاج بسیار مفید است و می توان برای درمان میگرن و سردردهای مختلف از آن استفاده کرد.

دمنوش اکلیل کوهی (رزماری)

دمنوش اکلیل کوهی یا رزماری یکی دیگر از دمنوش های بسیار مفید برای افراد صفراوی مزاج است. مهمترین خواص این دمنوش تقویت اعصاب است که برای کاهش تندخویی این افراد بسیار مفید است.

رزماری به رفع مشکلات پوستی کمک می کند و با بهبود خونرسانی بدن به افزایش انرژی و رفع خستگی کمک می کند. این دمنوش برای بهبود زخم ها بسیار مفید است و می تواند به درمان ریزش مو کمک کند. برای تهیه این دمنوش کافی است برگ های خشک شده رزماری را داخل قوری ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید. شما می توانید به دمنوش خودتان ترکیبات دیگری مانند زرشک و لیمو عمانی اضافه کنید تا پرخاصیت تر و مفید تر شود.

غذاهای مناسب صفراوی مزاج ها

در طب سنتی اعتقاد بر این است که افراد صفراوی مزاج برای اصلاح طبع گرم و خشک باید از غذاها و میوه هایی با طبع سرد استفاده کنند. به عنوان مثال لیمو، هندوانه، زرد آلو، هویج فرنگی، سوپ جو و سبزیجاتی مانند اسفناج و گشنیز برای این افراد مفید هستند.

روغن های طبیعی مانند زیتون، کنجد ، برگه هلو و زرد آلو، برنج سفید، کدو حلوایی، مخمر آبجو، لیمو عمانی و دانه های ملین و همراه با شربت آب لیمو و عسل به افراد صفراوی مزاج توصیه می شوند.

غذاهای نامناسب برای افراد صفراوی مزاج

غذاها و خوراکی هایی با طعم گرم مانند تخم مرغ، غذاهای چرب و پر حجم، نوشابه و ادویجات تند، شیرینی ها و آجیل شور و گوشت قرمز، آناناس، بادمجان، ماکارانی، آش رشته و طالبی برای افراد صفراوی ضرر دارد. این افراد باید از مصرف انواع روغن های جامد و نباتی نیز خودداری کنند.

لطفا اصلاح و درمان غلبه صفرا دکتر روازاده را مطالعه نمایید.

سخن آخر

صفراوی مزاج‌ ها افرادی با طبع گرم و خشک هستند که طاقت گرمای شدید را ندارند. برای اصلاح مزاج صفراوی این افراد باید از نوشیدنی‌ ها و غذاهایی با طبع خنک استفاده کنند و همچنین از غذاهایی استفاده کنند که به تعدیل طبع گرم صفراوی کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.