خواص کاسنی برای زنان / فواید عرق کاسنی برای کودکان

خواص دمنوش کاسنی برای زنان,عرق کاسنی برای اشتهای کودکان,عرق کاسنی برای تب کودک,مالیدن عرق کاسنی به پوست نوزاد,خواص کاسنی برای زنان,فواید عرق کاسنی برای کودکان

با افزایش میزان مصرف فست فود و غذاهای چرب، کیسه صفرا و کبد بیشتر از هر عضوی دیگری درگیر تنظیم میان چربی غذا می شوند و فعالیت بیشتر کیسه صفرا و کبد باعث گرم تر شدن این اعضای مهم بدن می شود. از مهم ترین خواص درمانی عرق کاسنی می توان به کنترل دمای بدن و کاهش عطش اشاره کرد. با ما همراه باشید تا با فواید عرق کاسنی برای مردان و زنان بیشتر آشنا شوید.

عرق کاسنی از چه گیاهی تولید می شود؟

گیاه دارویی پایا با گل‌های آبی یا ارغوانی است. کاسنی در اصل بومی جهان قدیم است و بعداً در قاره آمریکا نیز به‌صورت گیاه خودروی کنار جاده‌ای درآمده‌است. منشأ اصلی این گیاه اروپای مرکزی، مناطق غربی و مرکزی آسیا و شمال آفریقا است و پراکندگی وسیعی در نواحی مختلف ایران به خصوص شهرستان اقلید، آذربایجان و مناطق کوهستانی خراسان دارد. به آب و هوای خنک، آفتابی یا کمی سایه نیاز دارد و گرمای شدید تابستان را تحمل نمی‌کند.

خاصیت تاثیر گذار عرق کاسنی برای بدن

رفع یبوست

سم زدایی کبد

رفع التهابات بدن

افزایش ایمنی بدن

آرامش دهنده اعصاب

تصفیه و پاکسازی خون

سم زدایی کسیه صفرا

کاهش دردهای مفصلی

روشن و جوان سازی پوست

کاهش بیماری قلبی و عروقی

رفع رسوب مجاری ادراری با افزایش حجم ادرار

خواص کاسنی برای زنان / فواید عرق کاسنی برای کودکان

خواص مهم عرق کاسنی برای مردان

از خواص مهم عرق‌کاسنی به تقویت قوای جنسی می توان اشاره کرد که با افزایش تعداد اسپرم در مردان، هورمون های مردانه را در آقایان تقویت می کند.

  خواص ریشه کاسنی در تعیین جنسیت / خواص عرق کاسنی برای پسردار شدن

حواص عرق کاسنی برای بانوان

بانوان می توانند با مصرف مستمر عرق‌کاسنی علاوه بر کاهش میزان دردهای زایمان، از افزایش تومورهای سرطان سینه جلوگیری کنند. عرق کاسنی با تقویت هورمون های زنانه علاوه بر تقویت تخمک ها، زمان قاعدگی را تنظیم می کند.

توجه: اکیداٌ توصیه می شود در زمان بارداری از مصرف عرق‌کاسنی خودداری فرمایید چون باعث خون ریزی و سقط جنین می شود. با وجود تکمیل نشدن تحقیقات برای مصرف عرق کاسنی در زمان شیردهی، توصیه می شود از مصرف عرق کاسنی در زمان شیردهی نیز پرهیز کنید. ناگفته نماند در برخی شهرهای کشور، از ماه هفتم بارداری برای پیشگیری از جنین به یرقان، اقدام به مصرف کاسنی می نمایند که صحت چنین ادعایی توسط علم پزشکی تایید یا رد نشده است.

چگونه با عرق کاسنی لاغر شویم؟

با وجود اینکه پرهیز از غذای های چرب و کاهش میزان مصرف غذا از مهم ترین عامل کنترل چاقی است ولی در مواقعی لازم است برای کاهش وزن، چربی های خود را دفع کنید. بدین منظور لازم است ترکیب سرکه انجبین ،سرکه سیب،یک قاشق عسل طبیعی و عرق‌کاسنی به همراه کاهو مخلوط کنید و آن را میل بفرمایید.

درمان زردی کودک

زردی یکی از مشکلات بسیار رایج است که کودکان در بدو تولد دچار آن می‌شوند. برای اینکه از زردی کودک جلوگیری شود، زنان باردار می‌توانند در دوران بارداری کاسنی مصرف کنند. این گیاه با پاکسازی کبد و دفع سموم آن، خون را تصفیه می‌کند و نقش مؤثری در جلوگیری از زردی نوزاد خواهد داشت. پاکسازی کبد و خون مادر از مواد زائد و سمی، تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی زیبایی جنین نیز دارد.

  مضرات کاسنی

شربت کاسنی ملین بسیار عالی برای کودکان است.

دوز مناسب کاسنی برای استفاده بستگی به عوامل مختلفی از جمله سن، سلامت و چندین شرایط دیگر دارد تا این زمان اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده مناسب دوز برای کاسنی وجود ندارد

طریقه مصرف صحیح عرق کاسنی

برای تاثیر هر چه بیشتر خاصیت های عرق‌کاسنی لازم است که این داروی گیاهی به شیوه درست مصرف شود. دو نوع مصرف برای این داروی گیاهی پر خاصیت توصیه شده است که مصرف آن همراه با یک لیوان آب بصورت ناشتا مهم ترین آن است و شما برای تاثیر گذاری سریع تر می توانید روزانه دو لیوان بعداز هر وعده غذایی مصرف کنید.

لطفا مقاله خواص عرق کاسنی و شاتره مطالعه نمایید.

عوارض ازدیاد مصرف در عرق کاسنی

برخلاف داروهای گیاهی دیگر ازدیاد مصرف عرق‌کاسنی باعث موجب تخریب عروق شبکیه می‌شود، علاوه بر این مصرف طولانی مدت فرآورده‌های این گیاه موجب افت فشار خون و افزایش ترشحات صفرا می‌شود.

 

منبع:

rokhjahannama.ir

jameesalamat.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.