دانلود خلاصه جزوه و سوالات کتاب مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت ها جمشید پژویان

دانلود مالیه عمومی جمشید پژویان : خلاصه کتاب مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت ها دکتر جمشید پژویان شامل فایل خلاصه ۸۸ و ۱۹۴ و ۲۷۰ صفحه ای به همراه نمونه سوال تستی با جواب است. دانلود این مجموعه شما را از خواندن کل کتاب مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت ها دکتر جمشید پژویان بی نیاز میکند. این مجموعه حاوی نکات مهم و کلیدی بصورت خلاصه شده است که خواندن آن نیز از نظر بصری برای دانشجویان راحت تر بوده چرا که حاوی نکات اصلی است.

خلاصه  کتاب مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت ها پژویان

محتویات این محصول عبارت است از:

خلاصه مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت ها دکتر جمشید پژویان (۸۸ صفحه)

خلاصه مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت ها دکتر جمشید پژویان (۱۹۴ صفحه)

پاورپوینت مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت ها دکتر جمشید پژویان (۲۷۰ اسلاید)

جزوه مالیه عمومی (۱۳۶ صفحه)

نمونه سوالات تستی با جواب

دانلود خلاصه و سوالات کتاب مالیه عمومی و تعیین خط مشی دولت ها جمشید پژویان

بخشی از متن جزوه

دیدگاههای مختلف پیرامون نقش دولت و اندازه آن :

۱- مرکانتیلیسم: دولت نقش عمده ای در اقتصاد و تجارت دارد. طرفداران مرکانتیلیسم اعتقاد به وجود دولتی داشتند که مقتدر بوده و بتواند هر چه بیشتر ذخایر طلا و نقره را در کشور افزایش دهد. این امر مستلزم دخالت زیاد دولت در اقتصاد و تجارت بود.

۲- فیزیوکراسی :طرفداران فیزیوکراسی یا حامیان نظام طبیعی جایگاه مهمی برای دولت قائل نبودند. به عقیده ایشان نظام طبیعی خود، تعادل را در بازار ایجاد خواهد کرد و لذا نیازی به دخالت دولت نیست.

۳- کلاسیک ها:ایشان به کاهش دخالت دولت در اقتصاد و دارا بودن حداقل درآمد و هزینه برای دولت اعتقاد داشتند. به عقیده ایشان، در صورت وجود شرایط رقابت، مکانیزم بازار خود تضمین کننده تعادل، کارایی، تخصیص بهینه منابع و حداکثر رفاه می باشد و لذا نیازی به دخالت دولت نیست.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

نکته: پیشنهاد می کنیم مطلب “خلاصه کتاب تئوری سازمان تألیف ماری جوهچ” را در سایت بخوانید .

 

نوع فایل:  ppt – pdf

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.