از بین بردن رنگ مو از روی پوست

محلول پاک کننده رنگ مو از پوست,از بین بردن رنگ مو از روی ناخن,پاك كردن رنگ مو مشکی از پوست,از بین بردن رنگ مو از روی پوست نی نی سایت,پاك كردن رنگ ابرو از روي پوست,حلال رنگ مو,پاك كردن رنگ از روي دست نی نی سایت,رنگ مو برای پوست لک دار,

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که با وجود اینکه همه اقدامات لازم در هنگام رنگ کردن مو را انجام داده‌اید، باز هم دست، پیشانی یا قسمت‌های دیگر پوستتان رنگی شده است. با توجه به اینکه رنگ‌ها دائمی‌ یا نیمه‌دائمی هستند، از این رو پاک کردن این نوع از رنگ‌ها با روش‌های شستشوی معمولی با آب و صابون امکان‌پذیر نیست. در این مطلب قصد داریم چند روش پاک کردن رنگ مو از پوست را به شما آموزش دهیم.

روش‌های پاک کردن رنگ مو از پوست

با به کارگیری چند ماده ساده و در دسترس که در هر خانه‌ای به راحتی یافت می‌شود، می‌توانید لکه‌های رنگ مو باقی‌مانده بر روی دست یا خطوط مو را به سادگی پاک کنید. لازم به ذکر است، این امکان وجود دارد که تعدادی از این مواد، برای پوست صورت حساسیت یا خارش ایجاد کنند؛ از این رو توصیه می‌کنیم پیش از رنگ کردن مو‌ها، قسمت‌هایی که ممکن است رنگی شوند را با وازلین یا کرم‌های دیگر بپوشانید تا رنگی نشوند.

۱. صبر

امن ترین روش؟ صبر کنید و کاری نکنید! لکه های رنگ مو روی پوست شما با گذشت زمان تا زمان از بین رفتن آنها، سبک تر و سبک تر می شوند.

راستش را بخواهید، اکثر رنگ موها طی یک هفته یا کمتر از پوست محو می شوند. اگر لکه های رنگ موی شما در مکانی به راحتی دیده نمی‌شود و یا آنقدر بزرگ نیستند که بتوانند توجه را به خود جلب کنند، بنابراین بهترین شرط بندی شما ممکن است انتظار بیمار باشد.

ما همیشه بدترین منتقدان خودمان هستیم، فقط به این دلیل که شما رنگ پوست را می‌بینید به این معنی نیست که دیگران نیز متوجه آن می‌شوند!

حالا اگر برای پاک کردن لکه ها عجله دارید به سراغ روش های زیر بروید:

۲. پاک کردن رنگ مو از پوست با اسپری WD40

اسپری WD40 در صنعت کاربرد دارد و یک اسپری صنعتی محسوب می‌شود. این اسپری برای رنگ‌بری در مصارف صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان از این اسپری برای رنگ بری از روی هر قسمتی از پوست بدن به جز پوست صورت استفاده کرد.

روش استفاده: به منظور پاک کردن رنگ مو از روی دست، چند قطره از این اسپری را روی دست ریخته و با آب بشویید تا کاملا لکه از بین برود.

پاک کردن رنگ مو از پوست

۳. پاک کردن رنگ مو از پوست با استفاده از خود رنگ

یک ضرب المثل معروف است که می‌گوید فقط یک الماس می‌تواند یک الماس را ببرد. رنگ مو می‌تواند لکه‌های ناشی از خود را پاک کند.

روش استفاده: برای این منظور در زمان دوش گرفتن می‌توانید مقداری از رنگ باقی مانده را به همراه صابون و به صورت دایره‌ای روی قسمتی از پوست که رنگی شده است، بمالید. پس از آن به سرعت قسمت رنگی را با صابون یا شامپو بشویید و به خوبی خشک کنید. در بیشتر این موارد با انجام این کار لکه از بین می‌رود.

۴. پاک کردن رنگ مو از پوست با لاک‌ پاک‌کن‌ها

لاک پاک‌کن‌ها دارای حلال‌های آلی هستند و می‌توانند به سادگی انواع رنگ‌ها را از روی پوست شما پاک کنند. تعدادی از لاک پاک کن ها دارای استون هستند و ممکن است موجب آبگیری و خشکی پوست شوند. ترجیحا از لاک پاک‌کن‌های روغنی برای پاک کردن رنگ مو از پوست استفاده کنید.

  از بین بردن خط اخم با گیاهان دارویی / درمان خط اخم عمیق با طب سنتی

روش استفاده: برای این کار یک پد پنبه‌ای را به محلول لاک پاک کن آغشته کرده و به صورت دایره ای روی قسمت آلوده به رنگ مو حرکت بدهید تا لکه به صورت کامل پاک شود. این روش را برای پاک کردن رنگ مو در قسمت‌های پیشانی یا خطوط مو در صورت هم می‌توانید مورد استفاده قرار دهید.

پس از پاک شدن رنگ مو، محل آغشته به رنگ را با آب گرم آبکشی کنید تا به صورت کامل تمیز شود. دقت داشته باشید که مواد لاک پاک‌کن به هیچ عنوان نباید با چشم‌هایتان تماس پیدا کنند.

پاک کردن رنگ مو از پوست با لاک‌ پاک‌کن ها

۵.  استفاده از بیکینگ پودر

روش استفاده: بیکینگ پودر را به نسبت برابری با مایع ظرفشویی ترکیب کنید. پارچه تمییزی را به مخلوط به دست آمده آغشته کرده و به آرامی روی قسمتی از پوست که رنگی شده است بکشید تا لکه به صورت کامل از بین برود. با توجه به اینکه مایع ظرفشویی دارای اسید لیمو است، این روش برای رنگ زدایی از پوست بسیار موثر واقع خواهد بود.

۶. پاک کردن رنگ مو از پوست با خمیر دندان

خمیر دندان‌ها غالبا دارای مواد لایه‌بردار و پاک کننده هستند و همین مواد موجود در خمیر دندان می‌توانند به پاک کردن لکه‌های رنگی ایجاد شده بر روی پوست کمک کنند. اگر چه لایه‌ برداری سطحی و کوچکی نیز در هنگام پاک کردن رنگ مو، اتفاق می‌افتد ولی این موضوع عوارض آنچنانی به همراه نخواهد داشت.

روش استفاده: برای انجام این کار مقداری از خمیر دندان را روی لکه‌های ناشی از رنگ مو قرار داده و با نوک انگشت به آرامی ماساژ دهید. اجازه بدهید خمیر دندان حدود یک ساعت بر روی پوست باقی بماند، سپس آن را با آب بشویید.

پاک کردن رنگ مو از پوست با خمیر دندان

۷. روغن بچه یا روغن زیتون

این نوع از روغن‌ها توانایی شکستن پیوند‌های موجود در بین مولکول‌های رنگ و حل کردن آن‌ها را دارند و از طرفی موجب ساییدگی و لایه‌برداری پوست نیز نمی‌شوند.

روش استفاده: با توجه به اینکه پاک کردن رنگ با استفاده از این روش در مقایسه با روش‌های دیگر به مدت زمان بیشتری نیازمند است، پیشنهاد ما این است که شب پیش از خوابیدن مقداری از این روغن‌ها را روی محل رنگی شده، پخش کنید و یک دستمال کاغذی روی آن قرار دهید. پس از گذشت ۶ یا ۸ ساعت پوست را با آب و صابون بشویید تا به صورت کامل تمیز شود.

۸. ترکیب نوشابه و مایع ظرفشویی

مایع ظرفشویی دارای دترجنت‌ها و پاک کننده‌های لکه‌های روغنی است، از طرفی نوشابه نیز با داشتن اسید‌های قوی می‌تواند انواع لکه‌های ناشی از رنگ مو را از بین ببرد.

روش استفاده: مقداری از این دو ماده را به نسبت برابر با یکدیگر مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. این ترکیب علاوه بر پاک کردن لکه‌های رنگی، لایه‌برداری سطحی را نیز انجام می‌دهد. لازم به ذکر است، در صورتی که برای پاک کردن لکه‌های رنگ روی صورت از این مخلوط استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید این ماده با چشمان شما تماس پیدا کند.

ترکیب نوشابه و مایع ظرفشویی

۹. پاک کردن رنگ مو با آرایش پاک کن ها

استفاده از آرایش پاک کن‌ها، بهترین روش برای از بین بردن لکه های رنگ مو از روی تمام‌ انواع پوست به خصوص پوست‌های حساس و تحریک پذیر است. با توجه به اینکه این محلول‌ها حتی برای پوست زیر چشم نیز مناسب هستند، از این رو هیچ گونه عوارضی را برای پوست به همراه نخواهند داشت.

  طرز تهیه اسکراب لب با وازلین

روش استفاده: مقداری از آرایش پاک‌کن خود را روی یک پد پنبه‌ای ریخته و روی لکه‌ها بکشید، سپس با آب و صابون شستشو دهید.

اگر می‌خواهید با بهترین پاک کننده آرایش صورت آشنا شوید، مطالعه مقاله مربوط به آن را از دست ندهید.

پاک کردن رنگ مو با آرایش پاک‌کن ها

۱۰. دترجنت‌ها و مایع سفید کننده

دترجنت‌ها مواد پاک‌کننده بسیار قوی هستند و بیشتر در مصارف صنعتی از این مواد جهت پاک کردن مواد و دستگاه‌ها استفاده می‌شود. سفیدکننده یا لکه بر یکی از موادی است که جهت مصارف خانگی و نظافت سطوح گوناگون استفاده می‌شود.

روش استفاده: برای استفاده از این روش، یک تکه پنبه را با مقداری مایع سفید کننده آغشته کنید و بر روی محل لکه بمالید. لازم به ذکر است که باید توجه داشته باشید که این کار باعث لایه‌برداری پوست نیز خواهد شد. به علت تند بودن بوی این ماده، پیشنهاد می‌کنیم برای ناحیه صورت، به هیچ عنوان از این ماده استفاده نکنید.

۱۱. پاک کردن رنگ مو از پوست با استفاده از اکسیدان

با توجه به اینکه اکسیدان با مولکول‌های رنگ مخلوط می‌شود، از این رو می‌تواند به عنوان یک پاک‌کننده و رنگ‌بر نیز از آن استفاده کرد.

روش استفاده: مقداری اکسیدان را با آبلیمو مخلوط کنید تا به شکل خمیر شود. با یک پد پنبه‌ای این ترکیب را روی پوست دست بکشید تا از این طریق لکه به صورت کامل از بین برود.

پاک کردن رنگ مو از پوست با استفاده از اکسیدان

۱۲. صابون مایع

صابون مایع یکی از بهترین شوینده ها برای پاک کردن انواع لکه هاست که در از بین بردن لکه رنگ روی پوست هم خیلی عالی است.

روش استفاده: کمی از آن را در آب بریزید، کف درست کنید و پوستتان را به آن آغشته کنید و به آرامی ماساژ دهید تا رنگ از روی آن پاک شود.

۱۳. جوش شیرین

روش استفاده: کمی جوش شیرین را با کمی مایع ظرفشویی در مقداری آب بریزید و مخلوط کنید. این ترکیب تاثیر بسیار قدرتمندی در پاک کردن لک های رنگی از روی پوست، لباس و سطوح دیگر دارد.

توصیه می‌کنیم با ۱۴ کاربرد جوش شیرین که حیرت انگیز هستند آشنا شوید.

۱۴. سرکه

روش استفاده: مقداری پنبه را به کمی سرکه آغشته کنید و روی پوست بمالید. چندبار این کار را تکرار کنید تا تاثیرش بیشتر شود.

۱۵. اسپری های حالت‌ دهنده مو

افشانه‌های حالت‌دهنده مو به علت دارا بودن بعضی از مواد پاک کننده می‌توانند به منظور رنگ‌بری نیز مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به اینکه اسپری‌های حالت دهنده مو جهت به کارگیری در ساختار مو تولید شده‌اند، این امکان وجود دارد که برای افراد با پوست‌های حساس عوارضی مانند خارش یا التهاب ایجاد کنند؛ از این رو این اسپری‌ها برای افراد حساس و پوست صورت، پیشنهاد نمی‌شود.

روش استفاده: برای پاک کردن رنگ مو از پوست یا گردن، چند قطره از اسپری را روی پوست ریخته و با آب گرم شستشو دهید.

سخن آخر

از اینکه در این مطلب با ما همراه بودید، از شما تشکر می‌کنیم. اگر شما نیز در مورد پاک کردن رنگ مو از پوست یا دیگر قسمت‌های بدن اطلاعاتی دارید، خوشحال می‌شویم آن را با ما به اشتراک بگذارید.

لطفا مقاله طرز بافت کلاه گرد با قلاب مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.