آشنایی با خواص میخک برای ریزش مو

خواص میخک برای مردان,خواص عرق کاسنی برای ریزش مو,فواید جویدن میخک,بابونه برای ریزش مو,روغن میخک برای مو,خواص میخک برای مو,خواص میخک برای زنان,خواص میخک برای رحم,

میخک یکی از انواع رایج ادویه جات است که به دلیل عطر، طعم و خواص منحصر به فرد آن به طور گسترده در پخت و پز و مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

میخک جوانه های گل درخت همیشه سبز میخک است. گل میخک از ادویه جات بومی کشورهای آسیایی مانند اندونزی، هند، پاکستان و حتی مناطقی از آفریقای شرقی می باشد. میخک به عنوان گیاهی با خواص دارویی قوی شناخته شده است. از جمله خواص میخک می توان به خاصیت ضدمیکروبی و ضدسرطانی، محافظت از کبد، درمان دیابت، سردرد، تهوع، سرفه، سرماخوردگی، نفخ، برطرف کردن آکنه و جوش و لکه های پوستی و درمان ریزش مو اشاره کرد.

طبع میخک خیلی گرم و خشک است.

میخک برای پوست

توجه داشته باشید:

قبل از اعمال موضعی هر گونه ماسک یا ضماد روی پوست صورت و سایر نقاط حساس بدن، حتما اندکی از آن را روی بخش کوچکی از پوست دست تست کرده و 20 دقیقه منتظر بمانید تا از عدم حساسیت پوست خود مطمئن شوید.

درمان آکنه

خواص بی حس کننده و ضدباکتریایی میخک برای درمان آکنه عالی عمل می کند. برای برطرف کردن آکنه کافیست مقداری روغن میخک را به صورت موضعی استعمال کنید.

هنگام استفاده از روغن میخک روی پوست، کمی احساس سوزن سوزن شدن خواهید کرد، این به دلیل طبع قوی روغن میخک است و به دلیل خاصیت بی حس کنندگی، این سوزش سریعا برطرف می شود.

میخک برای درمان مشکلات پوستی مانند جوش های سر سیاه، جوش سرسفید، زخم و پوسته شدن که از علائم آکنه به شمار می روند، نیز مفید است.

  طریقه مصرف عرق خارشتر برای دفع سنگ کلیه

بهبود زخم

بیماری های پوستی ممکن است باعث ایجاد زخم روی پوست شود، برای بهبود و از بین رفتن زخم ها کافیست هر روز و به صورت منظم از روغن گل میخک استفاده کنید.

سلامت پوست

خواص آنتی اکسیدانی قوی میخک برای حفظ سلامت پوست و بدن مفید است. روغن گل میخک حاوی مواد معدنی غنی مانند پتاسیم، سدیم، فسفر، آهن، ویتامین A و C می باشد.

درخشندگی پوست

ماسک های گیاهی و خانگی گل میخک به دلیل خواص ضدباکتریایی و از بین بردن انواع جوش، زخم و عفونت ها باعث صاف شدن پوست شده و درخشندگی آن را حفظ می کند.

فواید میخک برای مو

طراوت بخشیدن به موها

برای داشتن موهای با طراوت بعد از رنگ کردن مو، می توانید از چای میخک استفاده کنید. برای این منظور کافیست بعد از رنگ مو، از چای میخک سرد به عنوان شامپو استفاده کرده و موهای خود را بشویید. عطر گل میخک باعث شادابی و طراوت موها می شود.

درمان ریزش مو

برای جلوگیری از ریزش مو کافیست مقداری روغن گل میخک را به پوست سر مالیده تا جریان خون بهبود پیدا کند و رشد موها بهبود پیدا کند.

نرم کننده مو

مخلوط میخک و روغن زیتون راه حل عالی برای خنک کردن و نرم کردن موها می باشد. بدین منظور 2 قاشق غذاخوری میخک را با نصف فنجان روغن زیتون مخلوط کرده و درون تابه گرم کنید. توجه داشته باشید که مخلوط جوشانده نشود، سپس آن را از روی حرارت برداشته و به مدت 3 ساعت کنار بگذارید تا خنک شود.

ماسک موی میخک و روغن زیتون را داخل یک بطری شیشه ای ریخته و قبل از هر حمام، مقداری از آن را گرم کنید و روی پوست سر بمالید. بعد از 20 دقیقه آن را بشویید.

  جایگزین قند در طب سنتی

مراقبت از مو

اثرات گرم کنندگی روغن میخک، به افزایش گردش خون در پوست سر کمک کرده و باعث تحریک فولیکول های مو می شود، بنابراین رشد مو را تقویت می کند. چند قطره از روغن میخک به همراه 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن جوجوبا، می تواند به جلوگیری از ریزش مو، تقویت رشد موهای سالم و درمان طاسی کمک کند.

آشنایی با خواص میخک برای ریزش مو

خواص درمانی و فواید میخک

1. بهبود هضم

برخی ترکیبات موجود در میخک باعث تحریک آنزیم های گوارشی می شود که روی عمل هضم موثرند. کیفیت هضم برای متابولیسم بدن و جذب مواد مغذی بسیار مهم است.

2. ضد میکروب

خواص ضدمیکروبی میخک برای از بین بردن بسیاری از میکروب ها و باکتری ها موثر است. مطالعات انجام شده نشان می دهد مصرف گل میخک با باکتری های وبا مبارزه کرده و در درمان این بیماری مفید است.

3. ضدسرطان

میخک منبع نسبتا غنی آنتی اکسیدان بوده و با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از ایجاد و رشد سلول های سرطانی پیشگیری می کند.

لطفا مقاله خواص میخک سرماخوردگی مطالعه نمایید.

4. سلامت کبد

خواص هپاتواستروئید (محافظت از کبد) در گل میخک برای سلامت کبد مفید می باشد. طی فرایند متابولیسم، مقدار آنتی اکسیدان موجود در کبد ممکن است کاهش چشمگیری پیدا کند، خواص هپاتواستروئید اثر منفی آن را خنثی کرده و از کبد محافظت می کند.

5. تقویت سیستم ایمنی

میخک حاوی مقادیر بالای ویتامین C می باشد که برای سیستم ایمنی بدن عالی است. مصرف میخک باعث تولید سلول های سفید خون شده و حساسیت های شدید را درمان می کند.

 

منبع: persian-star.org

2 نظر

  1. چه مطلب خوبی

  2. سلام من از مطالب شما برای پروژه دانشجویی خودم استفاده کردم

    خیلی ممنونم از لطف و محبت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.