جوش در ناحیه تناسلی مردان نشانه چیست

جوش روی کلاهک تناسلی مرد,جوش تناسلی مردان نی نی سایت,عکس جوش ناحیه تناسلی مردان,پماد برای جوش ناحیه تناسلی مردان,برجستگی جوش مانند در ناحیه تناسلی مردان,درمان جوش سر سیاه در ناحیه تناسلی مردان,درمان جوش تناسلی مردان,درمان خانگی جوش تناسلی مردان,جوش در ناحیه تناسلی مردان نشانه چیست

پوست آلت نیز مانند پوست سایر قسمت های بدن ممکن است دچار کهیر، آکنه، عفونت و عوارض دیگر شود. دانه ها و برآمدگی های روی آلت در حالی که به صورت بالقوه هشداردهنده است معمولا غیرسرطانی هستند. به گزارش انجمن سرطان آمریکا، سرطان آلت بسیار نادر است و سالانه در آمریکا از هر ۱۰۰ هزار نفر یک نفر به این سرطان مبتلا می شود. در مردانی که رابطه جنسی ندارند یا همیشه از کاندوم استفاده می کنند، جوش های سرسفید روی آلت اغلب بی ضرر است. مردان دارای رابطه جنسی خصوصا کسانی که از کاندوم استفاده نمی کنند یا با افراد مختلفی در ارتباط هستند مستعد ابتلا به بیماری های مقاربتی هستند. هر گاه متوجه تغییری در پوست اطراف آلت شدید با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند پماد برای جوش ناحیه تناسلی مردان تجویز کند.

جوش در ناحیه تناسلی مردان نشانه چیست

دلایل جوش های سرسفید روی آلت تناسلی مردان چیست؟

جوش های سرسفید روی آلت یا همان دانه ها و برآمدگی های روی آلت شایع است و دلایل مختلفی دارد:

آکنه: آکنه زمانی رخ می دهد که چربی، عرق یا ماده دیگری زیر پوست محبوس شود. در نتیجه جوش های سرسفید ایجاد می شود که به خاطر چربی محبوس شده است.

درمان پزشکی: معمولا برای آن به درمان پزشکی نیازی نیست، چرا که جوش ها خود به مرور زمان از بین می روند.

درمان خانگی: به منظور کمک به روند بهبودی در خانه، می توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید. حتما ناحیه را تمیز و خشک نگه دارید. سعی نکنید جوش را فشار دهید چرا که می تواند موجب عفونت و زخم شود.

پاپول مرواریدوار آلت تناسلی: جوش های سرسفید روی آلت ممکن است نشان دهنده پاپول باشد. پاپول مرواریدوار آلت تناسلی به شکل برآمدگی های سفید یا زردفامی هستند که به صورت ردیفی اطراف ختنه گاه ظاهر می شود و شبیه منگوله های پوستی هستند.

دلیل به وجود آمدن پاپول مرواریدوار آلت تناسلی ناشناخته است، اما عارضه ای شایع است. بنا بر اطلاعات منتشر شده در نشریه انجمن پزشکی کانادا، ممکن است در ۴۸ درصد مردان، معمولا پس از بلوغ رخ بدهد. این عارضه بین افراد سیاه پوست و کسانی که ختنه نشده اند شایع تر است.

درمان پزشکی: این عارضه نیازمند درمان پزشکی نیست، البته وقتی ظاهر می شوند معمولا تمایل به ماندن دارند.

درمان خانگی: درمان خانگی شناخته ای برای پاپول های آلت وجود ندارد، اما دلیلی برای نگرانی نیست.

پاپول مرواریدوار آلت تناسلی مسری نیست و بیماری مقاربتی محسوب نمی شود.

لیکن پلان: جوش های سرسفید روی آلت ممکن است نشان دهنده لیکن پلان باشد. این اختلال پوستی ممکن است در هر جای بدن ظاهر شود. وقتی روی آلت ظاهر می شود، شبیه برآمدگی های سرصاف قرمز یا بنفش است و ممکن است خطوط سفید نازکی روی آن ها وجود داشته باشد. می تواند بدون درد یا همراه با خارش و درد باشد.

  علت لکه های سفید روی دستگاه تناسلی مردان / درمان لکه های سفید روی دستگاه تناسلی مردان

با این که دلیل اصلی لیکن پلان مشخص نیست، اما متخصصان دلایل مختلفی را برای آن حدس می زنند:

– اختلال ایمنی

– ابتلا به ویروس هپاتیت C

– حساسیت به ماده یا دارویی خاص

درمان پزشکی: این عارضه می تواند بدون درمان از بین برود، اما طبق تحقیق انجام شده در نشریه BJU International با استفاده کوتاه مدت از کرم های استروئیدی پوستی می تواند با موفقیت درمان شود.

درمان خانگی: در خانه، کمپرس آب سرد، خوابیدن در وان با جوی دو سر کلوئیدی و کرم های هیدروکورتیزون می تواند التهاب و ناراحتی را کاهش دهد. این عارضه مسری یا بیماری مقاربتی نیست.

زگیل آلت تناسلی: زگیل آلت تناسلی برآمدگی هایی به رنگ پوست یا سفید شبیه گل کلم است. ممکن است روی آلت و اطرف آن و هر جایی که در تماس با عارضه باشد ایجاد شود. برخی افراد ممکن است به آن مبتلا باشند و هیچ وقت متوجه نشوند.

این عارضه از طریق تماس پوست به پوست طی رابطه جنسی انتقال می یابد. این عارضه شایع ترین بیماری مقاربتی است که سالانه حدود ۳۶۰ هزار نفر را مبتلا می کند.

درمان پزشکی: ممکن است زگیل های تناسلی خود به خود از بین برود اما گاهی رشد می کند و گسترش می یابد. پزشک می تواند آن ها را فریز کند یا بسوزاند یا با تجویز کرم هایی بافت زگیل تناسلی را از بین ببرد. درمانی برای آن نیست، اما در حال حاضر واکسن هایی وجود دارد تا از شما در برابر زگیل تناسلی محافظت کند. این واکسن معمولا برای بزرگسالان توصیه می شود.

درمان خانگی: با این که شواهد قابل اطمینانی وجود ندارد، اما ممکن است روغن درخت چای برای درمان زگیل تناسلی مفید باشد. متخصصان نسبت به داروهای بدون نسخه برای از بین بردن زگیل های تناسلی هشدار می دهد، چرا که برای این قسمت از بدن ساخته نشده اند.

اگر به این عارضه مبتلا هستید، از رابطه جنسی خودداری کنید و پس از تماس با آلت دستان خود را بشویید. با این که کاندوم می تواند در مقابل زگیل های تناسلی محافظت بعمل آورد، اما تنها در بخش هایی از پوست که پوشش داده است عمل می کند.

سفلیس: سفلیس یک بیماری مقاربتی است که در ابتدا به صورت یک یا چندین زخم سفید روی آلت تناسلی مردان ظاهر می شود.

این عارضه به خاطر یک باکتری به نام Treponema pallidum ایجاد می شود.

درمان پزشکی: طبق نظر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، زخم های پوستی حتی بدون درمان هم از بین می رود. اما بدون درمان (که معمولا با داروی پنیسیلین انجام می شود) خود بیماری پیشرفت می کند و حتی می تواند به مرگ منجر شود.

درمان خانگی: طبق نظر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، هیچ درمان خانگی برای سفلیس موثر نیست. اما در مراحل اولیه با درمان مناسب پنیسیلین قابل کنترل است.

مهم است تا قبل از منفی شدن آزمایش سفلیس از رابطه جنسی پرهیز کنید و برای کاهش خطر انتقال از کاندوم استفاده کنید.

  علت لکه های سفید روی دستگاه تناسلی مردان / درمان لکه های سفید روی دستگاه تناسلی مردان

تبخال تناسلی: برخی افراد مبتلا به تبخال تناسلی نشانه ای بروز نمی دهند. وقتی نشانه ها ظاهر می شود، تبخال تناسلی اغلب شبیه تاول هایی است که سر آن ها خاکستری یا سفید است. می تواند با خارش و سوزش همراه باشد.

این عارضه از طریق ویروس HSV با تماس پوستی در رابطه جنسی انتقال می یابد.

درمان پزشکی: پزشک می تواند داروی ضدویروس تجویز کند که طول و شدت آن را کاهش می دهد.

درمان خانگی: کمپرس آب سرد، حمام کردن با جوی دو سر کولوئیدی و مسکن هایی مانند استامینوفن می تواند ناراحتی را کاهش دهد.

در زمان ابتلا از رابطه جنسی خودداری کنید و همیشه از کاندوم استفاده کنید و با شرکای جنسی خود را محدود سازید.

تشخیص عارضه

پزشک آلت تناسلی شما را معاینه می کند و درباره عادات جنسی شما سؤال می کند. بر اساس یافته ها، پزشک ممکن است بافتی از برآمدگی را بردارد و دستور آزمایش خون بدهد تا مشخص شود به عوارضی مانند سفلیس مبتلا هستید یا خیر.

نتیجه

ظاهر شدن جوش های سرسفید روی آلت ممکن است شما را نگران کند، اما معمولا خطرناک نیست. خیلی از مواقع مسری نیست و بیماری مقاربتی محسوب نمی شود. اما بعضی از آن ها می تواند انتقال یابد، بنابراین پس از مشاهده هر گونه تغییر روی آلت خود به پزشک مراجعه کنید. رابطه جنسی ایمن می تواند از انتقال بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.

پرسش و پاسخ های جوش های سرسفید روی آلت مردان

درمان خانگی جوش های سر سفید آلت چیست؟

به منظور کمک به روند بهبودی در خانه، می توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید. حتما ناحیه را تمیز و خشک نگه دارید. سعی نکنید جوش را فشار دهید چراکه می تواند موجب عفونت و زخم شود.

پاپول مرواریدوار آلت تناسلی چیست؟

پاپول مرواریدوار آلت تناسلی به شکل برآمدگی های سفید یا زردفامی هستند که به صورت ردیفی اطراف ختنه گاه ظاهر می شود و شبیه منگوله های پوستی هستند. دلیل به وجود آمدن پاپول مرواریدوار آلت تناسلی ناشناخته است

لیکن پلان چیست؟

این اختلال پوستی ممکن است در هر جای بدن ظاهر شود. وقتی روی آلت ظاهر می شود، شبیه برآمدگی های سرصاف قرمز یا بنفش است و ممکن است خطوط سفید نازکی روی آن ها وجود داشته باشد. می تواند بدون درد یا همراه با خارش و درد باشد.

لطفا علل بروز دانه های سفید روی آلت تناسلی مردان را مطالعه نمایید.

درمان پزشکی زگیل آلت تناسلی چیست؟

ممکن است زگیل های تناسلی خود به خود از بین برود اما گاهی رشد می کند و گسترش می یابد. پزشک می تواند آن ها را فریز کند یا بسوزاند یا با تجویز کرم هایی بافت زگیل تناسلی را از بین ببرد. درمانی برای آن نیست، اما در حال حاضر واکسن هایی وجود دارد تا از شما در برابر زگیل تناسلی محافظت کند. این واکسن معمولا برای بزرگسالان توصیه می شود.

 

نی نی پلاس

4 نظر

  1. سلام من دور کلاهکم دونه های مرواریدی زدم و خیلی زیادن

  2. سلام
    اطاف کلاهک دستگاه جوشهای بسیار ریز قرمز رنگ وجود دارد ممکن است بخاطر خسک بودن و مالش روی وازن خشک باعً شود دوهفته قبل بود و ناپدید شد دوباره پیدا شده و بسیار ریز می باشد بدون سوزش و خارش می باشد

  3. سلام وقت بخير من یه چند وقتی هست که یک جوش سر سیاه رو کلاهک آلتم بوجود اومده و بعد از چند وقت یک جوش سر سفید هم در نزدیکیش بوجود اومد و الان فک میکنم الان یکی دیگه هم داره بوجود میاد یکم مدت جوش سر سیاه داره طولانی میشه مثلا شاید حدود یک یا دوماه (تا چند وقت پیش خو ارضایی میکردم و فعالیت جنسی داشتم) اگر میشه بهم کمک کنین

  4. سلام خسته نباشید میشه راهنمایی کنید روی التم جوش سفید هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.